Mer för pengarna

Jag och syrran diskuterade hundraser här om dagen och vi kom fram till att man får ju mer för pengarna om man köper en t.ex. schäfer än en Chiuaua. Mer hund för pengarna i alla fall om man räknar kilopris. Stämmer det inte att en Chiuaua kan bryta benen om den hoppar ner från en säng eller soffa? Det sade i alla fall en ägare till en som jag mötte ute med min hund en gång. Att hon måste passa den extra noga. "På vår valpkurs var det en chihuahua som fick sluta efter att den brutit benet när den hoppade ner från soffan" Läste jag i ett forum.  

Kommentarer
Postat av: KlaraGärde

Haha ja varför inte

2010-12-21 @ 10:55:54
Postat av: Cissi

2010-12-21 @ 22:26:30
Postat av: cissi

Då måste den vavvan vart skör... jag tycker tror att chihuahuan ser ömtåligare ut än vad den är faktiskt. en chihuahuas levnads år är 15-18 år medan en chöfer är 10-13 år... så man kanske kan säga att det blir plus minus noll ändå ;)

Det är kul att det finns så olika raser att välja mellan! allt efter behov och vad man känner för :D älskar min lilla vavva i famnen medans de långa promenaderna med min labrador är minst lika härliga! :D

2010-12-21 @ 22:28:40
Postat av: Mia

Ja jag förstår det. Hemma har vi en blandning av pudlar och schäfer sedan har jag mina Schapendoes. En härlig mix. Men tycker de är beundransvärt små och blev så paff när jag mötte den här kvinnan som hade två stycken och berättade att de lätt kunde bryta benen. Det är nog induviduellt och beror nog mycket på ägaren ;)

2010-12-22 @ 11:43:58
URL: http://moili.blogg.se/
Postat av: cissi

oj! hur många hundar bor det hos er ? :D

ja det kan jag tänka mig.. men det är en speciell grej med chihuahuans patella som kan bli fel. det är armbågen. Så hennes chihuahua kanske hade en svag patella och därmed benet. Det finns ju vissa svagheter hos en del raser =/

2010-12-26 @ 15:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0