Musik, en drog?

Hasch, amfetamin och kokain är narkotikaklassade, alltså droger. Men det diskuteras också om socker är en drog, man kan ju faktiskt bli sockerberoende. Men hur blir det då med alkohol? Det är ju också beroendeframkallande.. Hur som helst. Min drog måste vara musik. Jag är allätare när det gäller genrer men rock, blues och bluesrock gör att det sprider sig en varm känsla i hela kroppen som ingen annan genre. Jag vill bara ha mer mer mer! Jag tar till olika låtar och olika artister för att dämpa eller förhöja vissa känslor. Ne, jag skulle inte kunna leva utan musik, är det min drog då?

http://www.youtube.com/watch?v=1oglwLFx624 
The rolling stones - oh no not you again


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0