Är mat värt mer än guld?

Handlade mat igår och fyfan vad dyrt det är att leva eller. Många förstår inte hur mycket pengar som läggs på mat när man bor hemma och de lär få en shock när de flyttar hemifrån. Nu har man det definitivt i åtanke när man är hemma och hälsar på mamma. Fan vad dyra vi är, allla syskonen alltså. När jag bodde hemma kunde man be henne köpa det ena och det andra, diverse önskemål, men det gör jag aldrig det numera. Finns roligare saker för henne att lägga pengar på. 
 Klart man måste äta för att leva men då kunde man ha önskemål som cola varje dag eller en speciell bredbar ost. Har lite dåligt samvete för hon har svårt att säga nej. Inte för att jag anser mig själv varit bortskämd eller oförskämd men nu förstår man att det är lite för mycket begärt. Lite livserfarenhet har ingen dött av.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja , fan allt blir bara dyrare!

2010-09-28 @ 22:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0