Bort med tråkiga frukost-vanor!

Är du som jag och hatar att äta på frukosten men vet att du inte kommer att överleva dagen utan de där torra mackorna med samma tråkiga pålägg? För att piffa upp en ostmacka kan man skära grönsaker av det man har hemma och lägga på ( är du morgontrött, gör det kvällen innan ) det ger en friskare och roligare smak.
Annars kan du variera dig med fil/ yoghurt eller varför inte det hälsosamma valet: knäckebröd. Det smakar himelskt gott med en mjukost, t.ex. philadelphia vitlök och fint skurna tomater på.

Idag ska jag överraska min syrra med brunch. Det blir soppa från knorr, kantarell och champinjonsoppa, som smakar himelskt gott! Smakade den första gången hos Johanna. Hoppas min syster kommer älska den lika mycket som jag. Det blir en annorlunda start på dagen!

Snabbt, enkelt och gott!

 


Kommentarer
Postat av: Malink

Gillade hon den? ;)

2010-08-18 @ 11:57:11
Postat av: Jonas

När jag var liten så sa jag till min mamma att jag ville ha Middag till frukost :3



Men det vill jag fortfarande, haha. Frukost suger, det är därför det oftast är den jag skippar XD

2010-08-19 @ 21:44:44
Postat av: Mia

Ja josse tyckte om den och ppapa snodde lite av den också och han sa att han funderar på att göra hummersoppa.. vet dock inte om det kommer hända haha.



2010-08-19 @ 23:08:59
URL: http://moili.blogg.se/
Postat av: Mia

vettig unge haha :D mat är godare än frukost :)!

ja jag förstår att det lätt blir så. Borde skapa en frukostblogg för att inspirera folk att äta frukost ;D

2010-08-19 @ 23:10:37
URL: http://moili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0